مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 تیر 1397 ساعت 08:302018-06-24اقتصادي

صنایع دستی بی کیفیت چینی، عامل زوال صنایع دستی اصیل ایرانی


رییس جهاد دانشگاهی دانشگاه هنرگفت: متاسفانه صنایع دستی بی کیفیت عمدتا چینی و یا تولیدات کم ارزش بازاری در حال از بین بردن صنایع دستی اصیل ایرانی هستند.

- بهزاد رشیدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به شعار سال 97 (حمایت از کالای ایرانی)، اظهار کرد: کالای ایرانی را نباید صرفا تولیدات مراکز صنعتی دانست؛ بلکه دست ساخته های هنری و صنایع دستی بومی نیز کالای ایرانی هستند که فرهنگ و تمدن ایران را معرفی می کنند.

وی تاکید کرد: باید ظرفیت هنرهای کاربردی را شناسایی کنیم و به هنرمندان اعتماد کنیم و همان حمایتی که در مورد سایر کالاها و تولیدات ایرانی داریم، در مورد آثارو تولیدات هنری نیز داشته باشیم.

با این کار قطعا با هزینه ای کمتر، در مورد اشتغال جوانان و رشد اقتصادی دستاوردهای بیشتری خواهیم داشت.

رییس جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر ادامه داد: متاسفانه صنایع دستی بی کیفیت عمدتا چینی و یا تولیدات کم ارزش بازاری در حال از بین بردن صنایع دستی اصیل ایرانی هستند.

رشیدی در ادامه ضمن تشریح ظرفیت بالای هنرهای کاربردی، افزود: فراگیری هنرهای کاربردی می تواند در اشتغالزایی و کارآفرینی کمک شایان توجهی کند.

وی در ادامه فعالیت ها و برنامه های این واحد را تشریح کرد و یادآور شد: فعالیت های جهاد دانشگاهی هنر شامل سه حوزه پژوهشی و خدمات تخصصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی بی کیفیت چینی، عامل زوال صنایع دستی اصیل ایرانی

صنایع دستی بی کیفیت چینی، عامل زوال صنایع دستی اصیل ایرانی