مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 تیر 1397 ساعت 12:112018-06-23پزشكي

واکسن سل قند خون را پایین می آورد


بررسی های گروهی از محققان بیمارستان ماساچوست جنرال در آمریکا نشان می دهد که واکسن بیماری سل می تواند هم باعث کاهش قند خون شود و هم برای مقابله با بیماری دیابت نوع اول مفید است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تک تایمز، بررسی های گروهی از محققان بیمارستان ماساچوست جنرال در آمریکا نشان می دهد که واکسن بیماری سل می تواند هم باعث کاهش قند خون شود و هم برای مقابله با بیماری دیابت نوع اول مفید است.

محققان این بیمارستان به گروهی از بیماران مبتلا به دیابت نوع اول واکسنی دادند که باعث کاهش میزان قند خون آنها شده و آن را به سطح تقریبا عادی بازگرداند.

نکته مهم این است که استفاده از این واکسن سل باعث می شود تا این تغییرات چشمگیر بین 5 تا 8 سال طول بکشد.

واکسنی که به این منظور استفاده شده bacillus Calmette-Guerin یا بی سی جی نام دارد و پژوهشگران ابتدا طی چهار هفته دوبار از آن برای بهبود حال بیماران استفاده کردند.

بعد از آنکه استفاده از واکسن یادشده نشانه های مثبتی از خود بروز داد، محققان استفاده از آن بر روی مبتلایان به مرض قند را به مدت سه سال دیگر ادامه دادند و حالا بعد از گذشت 5 سال به این نتیجه قطعی رسیده اند که استفاده از واکسن بی جی سی می تواند به درمان دیابت کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن سل قند خون را پایین می آورد

واکسن سل قند خون را پایین می آورد