مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 تیر 1397 ساعت 09:402018-06-23پزشكي

ارائه خدمات درمانی به 330 هزار تبعه افغانی و پاکستانی طی سال گذشته


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از 330 هزار تبعه افغانی و پاکستانی که در سال 96 از طریق مرزها(میرجاوه، سراوان، زاهدان) چه در قالب زوار اربعین و مسافر وارد استان شده اند، - خدمات بهداشتی و درمانی را از تیم های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را دریافت کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- دکتر مهدی طباطبایی در کارگاه بیماری های منتقله از آب و غذا در زاهدان افزود: استان سیستان وبلوچستان به دلیل همجواری و مرز طولانی مشترک با دو کشور افغانستان و پاکستان در معرض بروز وشیوع انواع بیماری های واگیر و غیر واگیر قرار دارد که دانشگاه زاهدان با محور قرار دادن این موضوع و با ایجاد پایگاه های مراقبت مرزی ودر زمینه نظام مراقبت بیماری ها و بیماریابی گام های موثر و موفقی بر داشته است .

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در سال 96 بیش از 350 هزار تبعه افغانی وپاکستانی از طریق مرز وارد استان شده اند که تحت پوشش خدمات سلامت و برنامه بیماریابی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار گرفته اند و مواردی که مشکوک تشخیص داده شدند بلافاصله خدمات بهداشتی ودرمانی را دریافت کرده اند.

دکتر طباطبایی خاطرنشان کرد: شرایط اقلیمی خاص سیستان وبلوچستان ، ترددهای بی رویه مرزی ، خشکسالی ها و در آمدهای پایین مردم و دسترسی پایین برخی از مناطق دوردست به تسهیلات به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه خدمات درمانی به 330 هزار تبعه افغانی و پاکستانی طی سال گذشته

ارائه خدمات درمانی به 330 هزار تبعه افغانی و پاکستانی طی سال گذشته