مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 تیر 1397 ساعت 13:302018-06-22فرهنگي

کشف قدیمی ترین اثر «لئوناردو داوینچی»!


متخصصان معتقدند کاشی کوچک با تصویری از خود «داوینچی» قدیمی ترین اثر به جامانده از این هنرمند بزرگ است که در سن 18 سالگی خلق شده است.

- متخصصان معتقدند کاشی کوچک با تصویری از خود داوینچی قدیمی ترین اثر به جامانده از این هنرمند بزرگ است که در سن 18 سالگی خلق شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، کارشناسان هنری بر این باورند که این نقاشی که روی یک کاشی کوچک کشیده شده در واقع تصویر خود لئوناردو داوینچی در شمایل گابریل یا همان فرشته جبرییل است.

در صورتی که این ادعا صحت داشته باشد؛ این کاشی به طرز معجزه آسایی از بیش از 500 سال پیش تاکنون سالم باقی مانده، زمانی که داوینچی 18 ساله در سال 1471 آن را خلق کرد.

مارتین کمپ متخصص معروف آثار داوینچی این ادعا را رد کرده است و مطمئنا این مساله بحث های آکادمیک زیادی را به دنبال خواهد داشت.

تقریبا یک سال پیش بود که خبر کشف مجدد یک نقاشی فراموش شده از داوینچی با عنوان سالوادور موندی مطرح شد و هنوز هم بحث های داغی درباره صحت و اعتبار این نقاشی در میان متخصصان در جریان است اما این نقاشی زمستان سال گذشته به قیمت 450 میلیون دلار (340 میلیون پوند) در حراجی کریستیز نیویورک به فروش رفت و رکورد گران ترین نقاشی دنیا را به نام خود ثبت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف قدیمی ترین اثر «لئوناردو داوینچی»!

کشف قدیمی ترین اثر «لئوناردو داوینچی»!