مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 تیر 1397 ساعت 13:002018-06-22اقتصادي

اجرای جنگل کاری اقتصادی در 1400 هکتار از اراضی لرستان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان جنگل کاری اقتصادی را راهی برای حفاظت از منابع طبیعی و بهبود معیشت جوامع روستایی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شیرزاد نجفی با اشاره به اجرای طرح جنگل کاری اقتصادی اظهار کرد: تاکنون در 1400 هکتار از اراضی لرستان جنگل کاری اقتصادی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال 2500 هکتار از اراضی ملی در قالب طرح جنگل کاری اقتصادی قرار می گیرد.

نجفی سیاست های سازمان جنگل ها را بر مبنای حفاظت از سرمایه های ملی و مشارکت های مردمی دانست و خاطرنشان کرد: تخصیص زمین، تأمین نهاده های بذر و نهال از وظایف این اداره کل و تأمین هزینه های اجرایی بر عهده مردم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان این که گونه های درختی مورد کاشت، باید از نوع جنگلی و الزاماً بومی، اقتصادی و چندمنظوره باشد، افزود: در این طرح با تلفیق عوامل اکولوژیکی، فاکتورهای اقلیمی، خاک، شناسایی مناطق مناسب، تعیین گونه و اجرای نقشه، روش های کاشت متناسب با وضعیت هر منطقه تعیین و سپس اقدام به کاشت می شود.

وی یادآور شد: طرح جنگل کاری باهدف اصلاح و احیای مراتع تخریب شده، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت آب، نگهداری و ذخیره نزولات آسمانی، تلطیف هوا و ایجاد محیط تفرج گاهی و درنهایت افزایش سرانه فضای سبز انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای جنگل کاری اقتصادی در 1400 هکتار از اراضی لرستان

اجرای جنگل کاری اقتصادی در 1400 هکتار از اراضی لرستان