مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 خرداد 1397 ساعت 12:202018-06-21اقتصادي

سومین عملیات کاوش باستان شناسی محوطه زلف آباد آغاز شد


مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: سومین فصل کاوش محوطه باستانی زلف آباد آغاز شد.

  - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدمحمد حسینی در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون به دنبال کاوش های سال های گذشته یک عرصه میدانگاهی، حمام و 30 فضای مسکونی و اماکن نگهداری و ذخیره سازی در این منطقه کشف شده است.

وی با بیان اینکه براساس شواهد به دست آمده شهر یا روستای بزرگی در این منطقه مدفون شده که قدمت آن به دوره ایلخانی و سلجوقی بازمی گردد گفت: طی دو فصل کاوش انجام شده در این منطقه 100 قلم شیء شامل گردنبند، سکه، دستبند تزیینی، النگو و انواع ظروف سفالی کشف شده است.

وی افزود: شواهد به دست آمده نشان می دهد که این منطقه از نظر اقتصادی و سیاسی و شرایط استراتژیک در جایگاه ویژه ای قرار داشته و حمدالله مستوفی نیز در نوشته های خود به آن اشاره کرده است.

وی مرمت علمی، ایجاد سقف های ایمن در قسمت های کاوش شده، استقرار پست دائمی یگان حفاظت و فنس کشی محوطه را از اقداماتی عنوان کرد که پس از کاوش صورت گرفته و با تاکید بر ارزشمند بودن این محوطه تاریخی اظهار کرد: کشف رازهای موجود در این محوزه نیازمند بررسی های علمی و تخصصی است.

براساس این گزارش، اسماعیل شراهی رییس گروه حفظ و احیاء بناهای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان نیز با بیان اینکه جدیدیترین تکنولوژی روز برای پیش درآمد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین عملیات کاوش باستان شناسی محوطه زلف آباد آغاز شد

سومین عملیات کاوش باستان شناسی محوطه زلف آباد آغاز شد