مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 خرداد 1397 ساعت 10:502018-06-21اقتصادي

گردش مالی معادن در داخل آذربایجان شرقی انجام شود


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که معادن مختلفی همچون خاک چینی، مس و طلا در این خطه وجود دارد، گفت: باید گردش مالی همه معادن موجود در خود استان و نه خارج از آن انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید خدابخش در جلسه شورای معادن استان، در خصوص گردش مالی معدن مس سونگون اظهار کرد: روند انتقال حساب در این شرکت به دلیل نداشتن استقلال و وابسته بودن آن به شرکت ملی مس ایران، به کندی پیش می رود ولی باید انجام گیرد.

وی با اشاره به بند 4 ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه، ادامه داد: بر اساس این قانون باید حسابی توسط شرکت مس سونگون در استان تاسیس شود تا تمام درآمدهای شرکت از محل خرید و فروش به بانک های استان انتقال یابد و حساب های دفاتر مالی و مالیاتی نیز در همین استان مورد بررسی قرار گیرد.

خدابخش با تاکید بر ضرورت انتقال حساب های شرکت مس سونگون به آذربایجان شرقی، گفت: این خواسته شورای معادن آذربایجان شرقی نیست، بلکه بر اساس قانون و آیین نامه ها باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: شرکت مس سونگون دو هزار میلیارد تومان فروش دارد که این رقم باید در بانک های استان گردش مالی داشته باشد.

وی یادآور شد: در غیر این صورت دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور می تواند این موضوع را به عنوان تخلف مورد توجه قرار داده و پرونده تشکیل دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردش مالی معادن در داخل آذربایجان شرقی انجام شود

گردش مالی معادن در داخل آذربایجان شرقی انجام شود