مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 ساعت 13:252018-06-20پزشكي

اجرای برنامه ملی سلامت گوش و شنوایی در سراسر کشور


رییس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت گقت: هم اکنون دستگاه های غربالگری شنوایی در تمام استان ها وجود دارد و تا پیش از ترخیص مادر و نوزاد از بیمارستان و یا در اولین مراقبت نوزاد در مراکز غربالگری مستقر در مراکز جامع سلامت، - تست های غربالگری شنوایی نوزاد انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید محمودیان در خصوص برنامه ملی سلامت گوش و شنوایی گفت: در حال حاضر برنامه وزارت بهداشت در وهله نخست برای اجرای این برنامه مربوط به غربالگری نوزادی است.

در این راستا تفاهم نامه ای مابین وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در خصوص اجرای برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان منعقد شده است که طی آن سازمان بهزیستی تامین و آموزش نیروهای شنوایی شناس مجرب جهت اجرای آزمایش های غربالگری شنوایی نوزادان منطبق بر استانداردهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و همچنین تامین تجهیزات استاندارد غربالگری شنوایی را بر عهده دارد که در این خصوص تاکنون این سازمان حدود 600 دستگاه غربالگری شنوایی مجهز به دو تکنیک OAE و AABR را برای اجرای طرح تامین کرده است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت نیز موظف به نظارت، پایش، پیگیری و ارزشیابی و انجام اصلاحات مبتنی بر شواهد در برنامه ملی غربالگری شنوایی و امور مربوط به استانداردها و بازدیدهای لازم را به عهده دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای برنامه ملی سلامت گوش و شنوایی در سراسر کشور

اجرای برنامه ملی سلامت گوش و شنوایی در سراسر کشور