مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 ساعت 12:202018-06-20اقتصادي

افت 100متری سفره های آبی سمنان در 25 سال اخیر


مدیرعامل آبفای شهری استان سمنان از وجود 47 هزار مشترک پرمصرف در این استان خبر داد و گفت: مشترکین پرمصرف بالای 20 مترمکعب آب مصرف می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، محمد طاهری در آستانه هفته صرفه جویی بر ضرورت صرفه جویی در منابع آبی موجود تأکید و اظهار کرد: 200 هزار مشترک در این استان زیر 20 مترمکعب و بالغ بر 47 هزار مشترک دیگر استان زیر بالای 20 هزار مترمکعب آب مصرف می کنند که مشترک پرمصرف تلقی می شوند.

وی از اخطار به مشترکین پرمصرف خبر داد و افزود: برخی مشترکین و از جمله برخی دستگاه های اجرایی پیش از این از آب شرب در فضای سبز استفاده می کردند که با اخطارهایی که داده شد این مشکل تاحدودی مرتفع و از مصرف آن ها کاسته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان کمبود منابع آبی را یک مشکل کشوری دانست و ادامه داد: این مشکل در استان های کویری مثل سمنان بسیار حادتر است، از این رو باید در مصرف منابع مدیریت کنیم که در دوره پیک مصرف با مشکل روبرو نشویم.

وی با بیان این که هم اکنون 100 درصد آب تولیدی در استان به مصرف می رسد، خاطرنشان کرد: در برخی کشورهای توسعه یافته 20 تا 40 درصد منابع آبی مصرف می شود اما این مشکل در کشور ما به گونه ای است که در برخی استان ها همه آب تولیدی بلافاصله پس از استحصال، کلرزنی و سپس وارد مدار مصرف و شبکه آبرسانی شهری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت 100متری سفره های آبی سمنان در 25 سال اخیر

افت 100متری سفره های آبی سمنان در 25 سال اخیر