مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 ساعت 08:322018-06-20اقتصادي

دولت از دلار 4200 تومانی کوتاه آمد


دولت سیاست های ارزی جدید و اصلاح نظام تخصیص ارز را پذیرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، از 21 فروردین ماه امسال و بعد نوسانات شدیدی که در بازار ارز رخ داد، دولت سیاست جدید ارزی را به مرحله اجرا درآورد و بر اساس آن تمامی نرخ ها غیر از 4 هزار و 200 تومان برای دلار را غیررسمی دانست.

از این رو با هدف کنترل ارز ناشی از واردات و صادرات و چرخش ارزی در اقتصاد ایران سامانه نظام یکپارچه ارزی (نیما) را راه اندازی کرد تا صادرکنندگان و اردکنندگان بتوانند ارز خود را در این سامانه عرضه و تامین کنند.

با توجه به این که تمامی واردکنندگان می توانستند دلار 4 هزار و 200 تومانی تامین کنند این روند موجب ایجاد رانت و حواشی در این زمینه شده و با افزایش قابل توجه ثبت سفارش برای واردات همراه شد.

در عین حال که برخی با دریافت دلار 4 هزار و 200 تومانی قیمت تمام شده کالا در بازار را براساس نرخ آزاد دلار که تا حدود 7 هزار تومان است احتساب کرده و به فروش می رساندند.

علاوه بر این، کارشناسان از همان روز ها درباره تصمیم ناگهانی دولت می گفتند که اختصاص دلار با این نرخ برای همه کالا ها کاری غیرمنطقی است و ادعای تک نرخی شدن ارز با توان دولت هم خوانی ندارد، اما گوش دولت به این حرف ها بدهکار نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت از دلار 4200 تومانی کوتاه آمد

دولت از دلار 4200 تومانی کوتاه آمد