مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 ساعت 05:462018-06-20اقتصادي

نسخه ای برای برون رفت از بحران ارزی کشور راه اندازی بورس ارزی


از ابتدای دی ماه سال 96 تاکنون قیمت دلار و یورو با رشد 30 درصدی مواجه شده اند، این رشد در حال ادامه پیدا کردن است و حالا موضوع ارز به یکی از بحران های اصلی کشور بدل شده است.

- از ابتدای دی ماه سال 96 تاکنون قیمت دلار و یورو با رشد 30 درصدی مواجه شده اند، این رشد در حال ادامه پیدا کردن است و حالا موضوع ارز به یکی از بحران های اصلی کشور بدل شده است.

 مسئولین اقتصادی کشور اما اعلام کرده اند سرانه ارزی ایران در شرایط مناسبی است و درآمدهای ارزی همواره بیشتر از هزینه ها بوده است.

  محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت، در این باره گفت: منابع ارزی کشور حداقل 30 میلیارد دلار بیشتر از مصارف است و به همه واردکنندگان و کسانی که نیاز ارزی دارند ارز به نرخ مصوب پرداخت می شود.

  بازار آزاد یا بازار سفته بازها   به زعم اکثر کارشناسان و مسئولان بخشی از افزایش قیمت ارز طی ماه های جاری به دلیل رفتارهای سوداگرانه و سفته بازی های صورت گرفته در این بازار رخ داده است.

  ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی و مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی بارها ریشه این افزایش قیمت را از خارج از اقتصاد دانسته و زاییده رفتار سوداگرانه افراد قلیل خوانده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه ای برای برون رفت از بحران ارزی کشور راه اندازی بورس ارزی

نسخه ای برای برون رفت از بحران ارزی کشور راه اندازی بورس ارزی