مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 خرداد 1397 ساعت 12:202018-06-19اقتصادي

واردات سالانه یک میلیارد مترمکعب آب مجازی به یزد


رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به معضل کم آبی و تاثیرات آن به ویژه در بخش کشاورزی، گفت: علاوه بر برنامه ریزی برای کاهش آب مصرفی بخش کشاورزی استان به نصف میزان کنونی، - سالانه قریب یک میلیارد مترمکعب آب مجازی در قالب نهاده های بخش دام و طیور به استان وارد می شود.

سید جمال سجادی پور در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، عمده سیاست ها و راهبردهای این سازمان با توجه به وضعیت بحران کم آبی در استان را شامل اصلاح الگوی کشت بهینه و دارای مزیت، توسعه کشت در محیط های کنترل شده گلخانه ای با انتقال آنها از فضای باز، افزایش بهره وری آب با اجرای سیستم های نوین آبیاری و عملیات های آبی و خاکی برشمرد.

وی افزود: از دیگر راهبردهای جهادکشاورزی استان توسعه تولیدات دام و طیور با هدف استفاده حداکثری از آب های مجازی و همچنین گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی به منظور افزایش جذب مواد خام و کاهش ضایعات بخش کشاورزی است.

سجادی پور سطح زیرکشت محصولات کشاورزی استان را 117 هزار هکتار ذکر کرد و گفت: در سال گذشته حدود 12 هکتار از اراضی زیرکشت محصولات پرآبخواه استان حذف و به جای آن بیش از 21 هزار هکتار اراضی کشاورزی محصولات کم آبخواه از جمله گیاهان دارویی، زعفران، گل محمدی، زرشک، عناب، پسته، زیتون، زیره، ارزن و کتیرا جایگزین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات سالانه یک میلیارد مترمکعب آب مجازی به یزد

واردات سالانه یک میلیارد مترمکعب آب مجازی به یزد