مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 خرداد 1397 ساعت 11:002018-06-19بين الملل

کارمند سابق سیا به انتقال اسناد و ابزار جاسوسی این سازمان به ویکی لیکس متهم شد


یکی از کارمندان سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) متهم شده است، ابزار حساس هک کردن که توسط این سازمان برای جاسوسی از دولت های خارجی ساخته شده بود را به ویکی لیکس داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جاشوآ آدام شولت 29 ساله در یک کیفرخواست 13 فقره ای شامل دسترسی غیرقانونی و ارائه اطلاعات محرمانه دولت آمریکا به ویکی لیکس و دروغ گفتن به بازرسان فدرال، متهم شده است.

شولت به افشای مجموعه موسوم به "والت 7" متهم شده است، مجموعه اسنادی که ویکی لیکس از مارس سال 2017 میلادی شروع به انتشارشان کرده و فعالیت های سیا را تشریح می کند.

گفته می شود شولت منبع انتقال ابزار حساس هک کردن که توسط سازمان سیا ساخته شده و شامل مجموعه وسیعی از ابزار الکترونیکی از جمله تلویزیون های هوشمند و همچنین سیستم های عامل موبایل های IOS اپل و اندروید گوگل می باشد، بوده است.

ویکی لیکس از مارس سال 2017 میلادی شروع به انتشار این اطلاعات محرمانه کرد و باعث خشم سازمان سیا و مطرح شدن سوالاتی درباره منبع درز این اطلاعات شد.

دادستان ها مدعی هستند که شولت در سال 2016 میلادی پیش از انتقال اطلاعات محرمانه به این گروه شفاف سازی افراطی، سوابق فعالیت های خود را پاک کرده و دسترسی دیگر کارمندان به سیستم های کامپیوتری سیا را که این فایل های محرمانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارمند سابق سیا به انتقال اسناد و ابزار جاسوسی این سازمان به ویکی لیکس متهم شد

کارمند سابق سیا به انتقال اسناد و ابزار جاسوسی این سازمان به ویکی لیکس متهم شد