مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 15:002018-06-18ورزشي

10دلیل موافقان و مخالفان کمک داور ویدیویی


استفاده از فناوری VAR برای کمک به داوری موافقان و مخالفان خود را دارد.

دلایل هر دو گروه را برشمرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عصر ایران نوشت: استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی یا VAR در جام جهانی فوتبال با واکنش های متفاوت رو به رو شده است.

مخالفان و موافقان دلایلی اقامه می کنند که نمی توان نادیده گرفت و همین امر قضاوت را درباره این ورود این فناوری به فوتبال دشوار کرده است.

این فناوری که در جام جهانی جاری در روسیه رسما به کار گرفته شده با استفاده از فیلم های بازی (به صورت زنده) و همچنین هدست امکان اجرای بهتر قوانین فوتبال را به داوران می دهد و هدف از آن کاهش اشتباهات داوری اعلام شده است.

هیات بین المللی فوتبال (IFAB) یگانه نهاد واجد صلاحیت قانون گذاری در ورزش فوتبال اعلام کرده هدف، دسترسی به دقت 100 درصدی در تصمیمات داروی نیست، بلکه جلوگیری از اشتباهات واضح (همچون اشتباهاتی در مورد پنالتی ها، گل ها و اخراج بازیکنان) مد نظر است که گاه به تغییرات چشم گیر در نتیجه مسابقات ورزشی منجر می شود.

البته چون هنوز معادل فارسی برای وی.

ای.

آر ساخته نشده ناگزیر از به کارگیری این اصطلاح هستیم؛ هر چند که می توان بر اساس کمک داور ویدیویی واژه کودو را بسازیم قبل از آن که آن قدر رایج شود که نتوانیم تغییر دهیم همان گونه که صمت به جای صنعت، معد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10دلیل موافقان و مخالفان کمک داور ویدیویی

10دلیل موافقان و مخالفان کمک داور ویدیویی