مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 14:462018-06-18سياسي

مراسم «معایده کبری» در اهواز برگزار می شود/ رسمی که دل ها را به هم نزدیکتر می کند


برای حفاظت از میراث معنوی مردم خوزستان و گرامیداشت عید سعید فطر مراسم «معایده کبری» دوشنبه شب با حضور هنرمندان اهوازی برگزار می شود.

- مراسم معایده کبری در اهواز برگزار می شود/ رسمی که دل ها را به هم نزدیکتر می کند برای حفاظت از میراث معنوی مردم خوزستان و گرامیداشت عید سعید فطر مراسم معایده کبری دوشنبه شب با حضور هنرمندان اهوازی برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، عید فطر یکی از مهم ترین اعیاد در نزد اقوام عرب خوزستان است و به همین دلیل در روز عید پس از اقامه نماز عید فطر به صورت دسته جمعی به دیدار اقوام و آشنایان می روند تا آیین معایده را اجرا کنند.

در ایام عید فطر درهای خانه مردم باز می ماند و میهمان نیازی به در زدن ندارد و تنها با تکرار کلمه یاالله اهل خانه را از آمدن خود آگاه می کند و صاحب خانه و میهمان با گفتن جملاتی مانند عیدکم مبارک و ایامکم سعیده عید را به یکدیگر تبریک می گویند.

از صبح روز عید فطر دیدو بازدیدها آغاز می شود، ابتدا کوچک تر ها به سراغ بزرگتر ها رفته و با دست و رو بوسی یک ماه بندگی و روزه داری آنان را تبریک می گویند و به صحبت و خنده و صرف آجیلی و شیرینی می پردازند.

عصر عید نیز خانواده ها به دیدو بازدید از فامیل، بستگان و همسایگان می شتابند و شادی خود را با یکدیگر تقسیم می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم «معایده کبری» در اهواز برگزار می شود/ رسمی که دل ها را به هم نزدیکتر می کند

مراسم «معایده کبری» در اهواز برگزار می شود/ رسمی که دل ها را به هم نزدیکتر می کند