مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 12:002018-06-18اقتصادي

حسینی کیا: مردم برای خرید خودرو تعجیل نکنند


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از وضعیت آشفته و ملتهب بازار خودرو در کشور یاد کرد و گفت: هنوز دلار 4200 تومانی به دست خودروسازان نرسیده است.

- حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت آشفته و ملتهب بازار خودرو در کشور، اظهار کرد: شاهد افزایش قیمت بسیاری از خودروها و تفاوت چشمگیر قیمت ها در بازار و قیمت کارخانه هستیم.

وی دلایل متعددی را بری این آشفتگی اعلام کرد که مهمترین آن افزایش نرخ دلار و بالا رفتن قیمت مواد اولیه و قطعات برای خودروسازان است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عنوان کرد: البته بالا رفتن نرخ ارز تا این حد بر بازار تاثیر ندارد و حداکثر اثر آن بر افزایش قیمت خودرو 9.

6 درصد است.

وی درباره سایر عواملی که به نابسامانی بازار خودرو دامن زده، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات در اختیار نبودن ارز 4200 تومانی برای خودروسازان است و دولت تاکنون ارز 4200 تومانی در اختیار آنها قرار نداده تا بتوانند قطعات و موارد اولیه مورد نیاز خود را وارد کنند.

حسینی کیا عامل دیگر را عدم عرضه خودرو به بازار و نابرابری عرضه و تقاضا دانست و ادامه داد: ثبت نام برای خودرو انجام می شود، اما خودرویی فعلا وارد بازار نشده و این امر به افزایش قیمت خودرو در بازار نسبت به قیمت کارخانه دامن می زند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسینی کیا: مردم برای خرید خودرو تعجیل نکنند

حسینی کیا: مردم برای خرید خودرو تعجیل نکنند