مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 11:152018-06-18اقتصادي

علل گوناگون گرانی خودرو


یادداشت/ بابک صدرایی، کارشناس بازار خودرو - روزهای سخت اقتصاد ایران، دوباره بازگشت تحریم ها و ایجاد جو روانی در داخل و خارج کشور.

این بار تحریم های یک طرفه از جانب آمریکا که اگرچه با مخالفت بسیاری از کشورهای مهم و قدرتمند و مذاکره کنندگان جهانی روبرو شد اما دنیای تجارت گاهی قوانین متفاوت دارد و بسیاری از شرکت های بین المللی از ترس تحریم های آمریکا و از دست دادن منافع خود در این بزرگترین بازار دنیا، به سرعت اعلام کردند که بازار کشور را ترک می کنند و این بار کار به چینی ها نیز رسید.

چینی ها که در سالهای اخیر با مدیریت درست توانستند کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند و اکنون نیز نیم نگاهی به بازار امریکا و اروپا دارند و تا حدودی نیز به این بازارها ورود کرده اند، از این رو چینی ها نیز تا حدودی در برخورد با ایران محافظه کار خواهند بود و برخی برندهای چینی نیز به اقتضای طبیعت خود بازار را ترک خواهند کرد.

برای درک بهتر از بازار باید بازار خودرو را به دو بخش تقسیم کرد، بازار وارداتی ها و بازار تولیدکنندگان و به بررسی عواملی که باعث ایجاد این گرانی میشود پرداخت.

بازار خودروهای وارداتی با وجود تحریم ها، شرکت هایی که دارای نمایندگی رسمی بودند و خودروی خود را از شرکت مادر وارد میکردند با مشکلات بسیاری روبرو شده اند، از سوی دیگر شرکت ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل گوناگون گرانی خودرو

علل گوناگون گرانی خودرو