مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 10:552018-06-18سياسي

شرح وظایف هیات بین الدولی تغییر اقلیم/گزارشات IPCC مبنای مذاکرات بین المللی


رییس بخش اطلاع رسانی هیات بین الدولی تغییر اقلیم ضمن معرفی این هیات اظهار کرد: گزارش های منتشر شده از سوی IPCC مبنای مذاکرات بین المللی و تشکیل کنوانسیون تغییر اقلیم قرار گرفته است حتی توافقنامه پاریس بر مبنای گزارش پنجم این هیات منعقد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جاناتان لین در نشست اطلاع رسانی و آموزشی این هیات که امروز در سازمان هواشناسی برگزار اظهار کرد: از دهه 1960 و 1970 مقالات علمی متعددی در مورد تغییر اقلیم، چاپ و منتشر شد که توجه سیاستگذاران را به این موضوع جلب کرد اما از آنجا که تناقض های متعددی در یافته های علمی وجود داشت و برخی کمبود اطلاعات در مورد تغییر اقلیم را مطرح می کردند بنابراین قرار شد که هیات بین الدولی تغییر اقلیم یا همان IPCC شکل بگیرد.

وی ادامه داد: هیات بین الدولی تغییر اقلیم ماموریت داشته که روی موضوع تغییر اقلیم مطالعه کند و همواره به دنبال هم افزایی در این زمینه بوده است.

این هیات اهمیت دارد چون دیگر دولت ها مجبور نمی شوند به طور جداگانه در حوزه تغییر اقلیم مطالعه کنند.

رییس بخش اطلاع رسانی IPCC اظهار کرد: 30 سال است که این هیات تاسیس شده است و هر شش سال یکبار یک گزارش مفصل در حوزه تغییر اقلیم ارائه و مشخص می کند که چه رفتارهایی باید در قبال تغییر اقلیم صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرح وظایف هیات بین الدولی تغییر اقلیم/گزارشات IPCC مبنای مذاکرات بین المللی

شرح وظایف هیات بین الدولی تغییر اقلیم/گزارشات IPCC مبنای مذاکرات بین المللی