مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 09:512018-06-18سياسي

دانشگاه ها در راستای تقویت دیپلماسی علمی بیش از پیش تلاش کنند


رییس دانشگاه تهران تقویت دیپلماسی علمی را بهترین راهکار برای ارائه تصویر حقیقی ایران در عرصه های بین المللی دانست و گفت: دانشگاه های کشور باید این سیاست را در اولویت قرار دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اهمیت توسعه ارتباطات بین المللی دانشگاه ها بیان داشت: دیپلماسی علمی و فرهنگی می تواند بر قدرت یک دیپلماسی رسمی تاثیرگذار باشد؛ به طوری که این نوع دیپلماسی موجب شده بخش بزرگی از روشنفکران بزرگ دنیا مخالف تصمیمات رییس جمهور آمریکا در عرصه های مختلف باشند؛ زیرا آن ها به دلیل ارتباطی که با دانشمندان ایرانی داشته اند، به این نتیجه رسیده اند که عملکرد و سیاست های آمریکا در برابر ایران صحیح نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: نفوذ بدنه دانشگاهی ایران در بین روشنفکران دنیا در ارائه چهره واقعی و حقیقی از کشورمان به دنیا بسیار موثر است؛ بنابراین لازم است دیپلماسی علمی قوی در این زمینه شکل بگیرد و دانشگاه ها در جهت تقویت این نوع دیپلماسی بیش از گذشته تلاش کنند.

رییس دانشگاه تهران از برگزاری جلسه مشترک هم اندیشی با روسای دانشگاه های بزرگ روسیه خبر داد و گفت: علاوه بر این برنامه، تصمیم داریم کنفرانس مشترک دیگری با حضور دانشگاه های دو کشور و همینطور بنیاد های علمی- آموز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه ها در راستای تقویت دیپلماسی علمی بیش از پیش تلاش کنند

دانشگاه ها در راستای تقویت دیپلماسی علمی بیش از پیش تلاش کنند