مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 09:402018-06-18سياسي

گرگ ها در طالقان آماده خور شده اند


امروز به هر گوشه و کنار طالقان که سفر کنیم شاهد زندگی مسالمت آمیز انسان و حیات وحش هستیم؛ واقعیت این است اگر تلاش شبانه روزی محیط بانان این شهرستان نبود و جوامع محلی و شکارچیان قانونمند دلشان به حال گونه های حفاظت شده نمی سوخت، - امروز سرنوشت خرس قهوه ای و پلنگ طالقان نیز چیزی بهتر ازحال و روز این گونه ها در سایر استان های کشور نبود.

خوشبختانه به یاری اقدامات صورت گرفته، امروز طبیعت طالقان گونه های جانوری منحصر به فردی را در دل خود جای داده که طی دهه گذشته نه تنها از تعداشان کم نشده بلکه جمعیتشان روز به روز در حال افزایش است.

حالا وظیفه ما این است که قدر این داشته هایمان را بدانیم و برای حفاظت هر چه بیشتر از آنها با مدیریت و برنامه ریزی منسجم تری حرکت کنیم.

بخش عمده ای از عرصه های طبیعی طالقان حفاظت شده نیست رییس اداره محیط زیست طالقان با اشاره به وسعت مناطق حفاظت شده این شهرستان می گوید: به جز بخشی از بالا طالقان و پایین طالقان که محدوده شکارممنوع محسوب می شوند؛ سایر عرصه های این شهرستان جزء مناطق چهارگانه و حفاظت شده محیط زیست نبوده و مناطق آزاد محسوب می شوند.

حشمت الله کشیری توضیح می دهد: به جرئت می توان گفت پوشش گیاهی و جانوری مناطق آزاد طالقان از مناطق شکارممنوع آن بیشتر است که این امر نتیجه حمایت جوامع محلی، همیاران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرگ ها در طالقان آماده خور شده اند

گرگ ها در طالقان آماده خور شده اند