مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 08:502018-06-18دانش

تلاش برای صیانت از گونه های در حال انقراض


معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان اردبیل گفت: دانشگاه آزاد بیش از 20 سال است که نسبت به راه اندازی کلکسیون گیاهان دارویی با 250 گونه و همچنین گردآوری بذور سازگار با شرایط آب و هوایی و اقلیمی استان اردبیل اقدام کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد ضعیفی زاده در سمینار گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اشاره به توانمندی های گیاهان دارویی و تحقیقاتی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل از نظر پهنه بندی دما، بارش و اقلیم متفاوت در رویش گیاهان دارویی یک منطقه ممتاز است به طوری که تاکنون 450 گونه گیاه دارویی در این استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به شناسایی 6 گوه شهدزاده و گردزا در حوزه تولید عسل دارویی خاطرنشان کرد: واحد تحقیقات بخش گیاهان دارویی دانشگاه آزاد، کشاورزی و منابع طبیعی، مرکز تحقیقات ابن سینا و واحدهای رشد و فناوری دانشگاه ها در این حوزه فعالیت گسترده ای دارند به طوری که جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل نیز به صورت تخصصی در این حوزه با همراهی 15 شرکت فناور و دانش بنیان فعالیت می کند و تاکنون 29 فرمولاسیون دارویی در حوزه دام و انسان تهیه و توزیع کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان اردبیل بیان کرد: ما با استفاده از ظرفیت دانشکده پزشکی و رشته شیمی و فتوشیمی در بحث گیاهان دارویی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای صیانت از گونه های در حال انقراض

تلاش برای صیانت از گونه های در حال انقراض