مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 06:012018-06-18سياسي

حسین حسینی در سودای یک مکتب پوسیده


باز تولید و حضور مجدد پدیده ی چپ مارکسیستی در پهنه ی سیاست اجتماعی ایران به خصوص در دانشگاه ها در شرایطی که فروپاشی بلوک شرق، پوچ بودن اندیشه های مارکسیستی را بیش از پیش بر ملا ساخته و عملاً این تفکر را به زباله دان تاریخ سوق داده بود، - تعجب همگان را برانگیخت! بازخوانی پرونده ی چپ دانش جویی در ایران (فاصله ی سال های 1379 تا 1390)   اوایل دهه ی 80 خورشیدی فضای سیاسی اجتماعی دانشگاه ها شاهد بروز مجدد پدیده ا ی به نام چپ مارکسیستی بود.

باز تولید و حضور مجدد پدیده ی چپ مارکسیستی در پهنه ی سیاست اجتماعی ایران به خصوص در دانشگاه ها و سازماندهی اولیّه ی آن در دانشگاه ها، به دنبال برخوردهای سهمگین صورت گرفته با این گروه های ملحد در دهه ی 60 و متواری شدن و گریختن اکثر بازماندگان آن به خارج از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی، در شرایطی که فروپاشی بلوک شرق، پوچ بودن اندیشه های مارکسیستی را بیش از پیش بر ملا ساخته بود عملاً این تفکر را به زباله دان تاریخ سوق داده بود و هویدا شدن جنایت های بی شرمانه و ضد انسانی حاملان این ایدئولوژی در جای جای نقاط عالم، تعجب همگان را برانگیخت.

  عده ای ریشه های شکل گیری آن را در فضای تضاد طبقاتی حاصل از سیاست های دوران عصر سازندگی و برخی دیگر این پدیده را حاصل سیاست های دوران اصلاحات و بهره برداری برخی س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسین حسینی در سودای یک مکتب پوسیده

حسین حسینی در سودای یک مکتب پوسیده