مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 خرداد 1397 ساعت 14:112018-06-17پزشكي

راه های پیشگیری از پوکی استخوان/ رژیم غذایی مناسب نوجوانان برای سلامتی کامل بدن


برای پیشگیری از پوکی استخوان در ابتدا باید یک رژیم غذایی غنی از کلسیم در سنین نوجوانی داشت تا در سنین بالاتر دچار پوکی استخوان نشویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو"، برای پیشگیری از پوکی استخوان در ابتدا باید یک رژیم غذایی غنی از کلسیم داشت؛ البته باید از سنین پایین تر، این رژیم را رعایت کرد و در سنین مختلف نسبت به نیاز بدن، مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم را بیشتر کرد؛ نگهداری از استخوان ها نیاز شدید به کلسیم دارد و شما می توانید با رژیم غذایی درست از پوکی استخوان جلوگیری کنید یا کمبود کلسیم را جبران کنید؛ بدانید هیچ وقت برای جبران دیر نیست.

نوجوانانبرای پیشگیری از پوکی استخوان باید از سنین نوجوانی یک رژیم کامل و درست رعایت شود، زیرا در این سنین است که استخوان ها شکل می گیرند و محکم می شوند؛ نوجوانان باید طوری تغذیه شوند و از مواد غذایی کلسیم دار استفاده کنند که در سن 50 سالگی، استخوان هایی قوی و نیرومند داشته باشند؛ این مواد کلسیم دار همان مواد لبنی است.

تا سن 30 سالگی مدل استخوان به همان شکل سابق است، اما بعد از این سن باید بیشتر مراقب بود و رژیم غذایی را تا حدودی تغییر داد؛ با مصرف اندازه کلسیم می توان با تخریب استخوان ها مبارزه و از پوکی استخوان جلوگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های پیشگیری از پوکی استخوان/ رژیم غذایی مناسب نوجوانان برای سلامتی کامل بدن

راه های پیشگیری از پوکی استخوان/ رژیم غذایی مناسب نوجوانان برای سلامتی کامل بدن