مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 خرداد 1397 ساعت 12:482018-06-17دانش

لازمه تحقق اهداف سند جامع توسعه هوافضای کشور توسعه پژوهش است


برای تحقق اهداف سند جامع توسعه هوافضای کشور باید توسعه پژوهش در سطح کلیه مراکز علمی کشور و ایجاد همکاری به صورت کنسرسیومی در سطح ملی و بین المللی را پیگیری کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منوچهر منطقی رییس مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه خدمات فضایی در جامعه، بیان کرد: برای تحقق اهداف سند جامع توسعه هوافضای کشور باید توسعه پژوهش در سطح کلیه مراکز علمی کشور و ایجاد همکاری به صورت کنسرسیومی در سطح ملی و بین المللی را پیگیری کنیم.

وی افزود: این پژوهش ها باید در حوزه های مختلف فضایی مانند کاربری نظامی، تحقیقاتی، زیست محیطی، سنجش از دور مخابراتی، تعیین موقعیت و هواشناسی توسعه یابد.

به گفته منطقی، استفاده از نیرو های نخبه و مجرب در بحث توسعه تحقیقات و پژوهش های فضایی در کشور بسیار مهم است و باید از نخبگان فضایی کشور در این عرصه بهره ببریم.

رییس مرکز ملی فضایی معاونت علمی ادامه داد: به کارگیری دست آورد های پژوهشی و فناوری فضایی در راستای تقویت بنیه صنعت هوافضا از طریق تجاری سازی یا انتقال و جذب فناوری نیز مرحله دیگری است که در این صنعت بسیار مهم و حیاتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لازمه تحقق اهداف سند جامع توسعه هوافضای کشور توسعه پژوهش است

لازمه تحقق اهداف سند جامع توسعه هوافضای کشور توسعه پژوهش است