مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 خرداد 1397 ساعت 23:202018-06-14اجتماعي

کوکِ پایتخت به وقت شمس العماره


می گویند کاخ گلستان "پیشانی" دارد، پیشانی که نشانی اش ساعتی انگلیسی از ملکه ویکتوریا است و امروز آن را هم به یادگار بنای منحصر بفردش که روزی بلندقدترین بنای تهران نامیده می شد، - می گویند کاخ گلستان "پیشانی" دارد، پیشانی که نشانی اش ساعتی انگلیسی از ملکه ویکتوریا است و امروز آن را هم به یادگار بنای منحصر بفردش که روزی بلندقدترین بنای تهران نامیده می شد، "ساعت شمس العماره" می نامند، روی بنای خورشید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از گذشت حدود 150 سال از زمانی که این ساعت را به یادگار در پیشانی کاخ گلستان نشانده اند تا امروز دومین بار است که محمد ساعتچی را به پای ستون شمس العماره می برند تا شاید دستانش شفابخش این ساعت باشد، ساعتی که در همان زمان،ملکه ویکتوریا به واسطه ی ساخت یک کاخ اروپایی در میانه ی تهران به ناصرالدین شاه پیشکش کرد و آن را که برخی می گویند در زمان ساخت کاخ به تهران رسیده بود،در بلندترین نقطه کاخ یعنی بالای عمارت شمس العماره نصب کردند و صدای ناقوس اش به گوش همه ی تهران کوچک آن زمان می رسید.

صدای ساعت،بعد از مدتی باعث گلایه ی درباری ها شد و به دستور شاه، صدای آن را کمتر کردند، اما این دستکاری باعثِ خاموش شدن ساعت شمس العماره شد، خاموشی 100 ساله! تا این که اوایل دهه 90 سازمان میراث فرهنگی و متولیان کاخ گلستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوکِ پایتخت به وقت شمس العماره

کوکِ پایتخت به وقت شمس العماره