مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 خرداد 1397 ساعت 17:412018-06-14سياسي

نماز عید فطر واجب است؟


استفتائاتی از مقام معظم رهبری در خصوص نماز عید فطر را در اینجا بخوانید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آخرین روز ماه مبارک رمضان فرا رسیده و در آستانه عید سعید فطر هستیم، استفتائاتی از مقام معظم رهبری در خصوص نماز عید فطر منتشر می شود.

نماز عید فطر و قربان و نماز جمعه، از کدام نوع از واجبات ‏است؟در عصر حاضر نماز عید فطر و قربان واجب نیست، بلکه مستحب است، ولی نماز جمعه واجب تخییری است.

آیا کم و زیاد کردن قنوت‏های نماز عید باعث بطلان آن می‏ شود؟اگر مراد از کم و زیاد نمودن، کوتاه یا طولانی خواندن قنوت‏ها است این کار موجب بطلان نمی‏شود و اگر مراد کم یا زیاد نمودن تعداد آن ها است، باید نماز را همان طور که در کتب فقهی بیان شده، بجا آورد.

در گذشته معمول بودکه هر امام جماعتی نماز عید فطر را در مسجد خودش اقامه می‏کرد، آیا در حال حاضر اقامه نماز عید فطر و قربان توسط ائمه جماعات جایز است؟جایز است نمایندگان ولی فقیه که از طرف وی مجاز در اقامه نماز عید هستند و همچنین ائمه جمعه منصوب از طرف او نماز عید را در عصر حاضر به صورت جماعت اقامه نمایند، ولی احوط این است که غیر آنان آن را فرادی بخوانند و به جماعت خواندن آن به قصد رجاء نه به قصد ورود، اشکال ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماز عید فطر واجب است؟

نماز عید فطر واجب است؟