مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 خرداد 1397 ساعت 01:352018-06-13پزشكي

گونه های گیاهی خوراکی و دارویی زاگرس در معرض نابودی هستند


یک عضو هیات مدیره «انجمن نهضت سبز زاگرس» با بیان اینکه بسیاری از گونه های گیاهی خوراکی و دارویی زاگرس که معیشت جوامع محلی از راه فروش آن ها می گذرد، - یک عضو هیات مدیره انجمن نهضت سبز زاگرس با بیان اینکه بسیاری از گونه های گیاهی خوراکی و دارویی زاگرس که معیشت جوامع محلی از راه فروش آن ها می گذرد، در معرض خطر انقراض قرار گرفته است، گفت: برداشت بی رویه و غیر اصولی جوامع محلی و گردشگران علت اصلی این وضعیت است.

امید سجادیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: جاشیر، بن سرخ، بیلهر، کرفس کوهی، ریواس، چای کوهی، آویشن دنایی، بومادران، پونه کوهی، هلمه، گل گاو زبان، خاری و درمه کوهی از جمله گیاهان دارویی و خوراکی منطقه زاگرس هستند که به دلیل ناآگاهی جوامع محلی و گردشگران در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در منطقه زاگرس بسیاری از گیاهان خوراکی و دارویی بدون آنکه به مرحله گل دادن برسند یا حتی ریشه آن ها حفظ شود برداشت می شوند، تصریح کرد: این کار موجب نابودی کامل نسل این گیاهان شده است.

//// ساختار گیاهان دارویی و خوراکی خودور به گونه ای است که پیاز یا ریشه گیاه آن ها در محیط های غیرطبیعی قابلیت تکثیر ندارد.

به این معنی که ریشه این گیاهان را نمی توان در مزارع یا گلخانه تکثیر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونه های گیاهی خوراکی و دارویی زاگرس در معرض نابودی هستند

گونه های گیاهی خوراکی و دارویی زاگرس در معرض نابودی هستند