مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 خرداد 1397 ساعت 11:162018-06-13بين الملل

آیا در دولت جدید اردن سطح روابط سیاسی با سوریه بهبود می یابد؟


مسئولان اردن حتی برخی مقامات ارشد آن از این گله دارند که نهاد سیاسی و دولتی این کشور آنطور که باید برای رفع اختلافات با نظام سوریه و هماهنگی جهت برطرف کردن خطرات نبرد جنوب سوریه، - اقدامی نمی کند.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی کارشناسان اردنی در امور سوریه می گویند که وزرای دولت قبلی اردن به نخست وزیری هانی الملقی در ممانعت از آشتی و نزدیکی روابط دمشق و امان نقش اساسی داشتند.

منابع آگاه غربی در این باره می گویند که هانی الملقی نخست وزیر سابق اردن که به تازگی پس از تشدید اعتراضات مردمی از سمتش عزل شد و همچنین أیمن الصفدی وزیر خارجه اردن که اظهارنظرهای تُندی درباره نظام سوریه می کردند، در ممانعت از تحقق این آشتی تأثیرگذار بودند.

به نوشته روزنامه رأی الیوم" ، قضیه تا حدی بود که محافل سیاسی دمشق عملا با هر گونه همکاری با الصفدی که چندین مقاله تُند نیز علیه نظام سوریه منتشر کرده و از مخالفان ازسرگیری روابط با دمشق است، مخالفت می کردند.

در جریان سفر اخیر یک هیأت مهم بازرگانی اردن به دمشق نیز که به ریاست نائل الکباریتی رییس اتاق بازرگانی این کشور با هدف بررسی مشارکت در پروژه های بازسازی سوریه صورت گرفت، مقامات سوریه به این هیأت ابلاغ کردند که سطح روابط سیاسی دولت اردن با دمشق به سطح همکاری امنیتی و نظامی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا در دولت جدید اردن سطح روابط سیاسی با سوریه بهبود می یابد؟

آیا در دولت جدید اردن سطح روابط سیاسی با سوریه بهبود می یابد؟