مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 خرداد 1397 ساعت 15:562018-06-10بين الملل

اقدامات تجاری آمریکا، اروپا را به روسیه و چین نزدیک می کند


یک استاد بلندپایه دانشگاه آلتو در مصاحبه با راشاتودی تأکید کرد: اقدامات تجاری آمریکا علیه کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا آنها را به سمت چین و روسیه سوق می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، آرل سی استاد دانشگاه آلتو، آلتوی فنلاند و استاد دانشگاه چینی هنگ کنگ در مصاحبه ای گفت: اقدامات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در اعمال تعرفه واردات برای فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا آن ها را مجبور می کند تا روابط تجاری جدیدی را ایجاد کنند.

وی گفت: اقدامات آمریکا به طور حتم اتحادیه اروپا را به سمت تقویت روابط تجاری با دیگر کشور ها نظیر چین و روسیه و همچنین کشور های نزدیک از نظر جغرافیایی سوق خواهد داد.

این استاد دانشگاه معتقد است البته در کوتاه مدت بعید به نظر می رسد که این مسئله باعث شود اتحادیه اروپا تحریم های خود علیه روسیه را لغو کند.

وی می گوید: یکی از بزرگترین نتایج سیاسی اقدامات آمریکا احتمالا این خواهد بود که آمریکا به سختی خواهد توانست تا اتحادیه اروپا را که اتفاقا مواضع نزدیکی با آمریکا علیه چین دارد، به اتحاد با خود علیه چین متقاعد کند.

وی می گوید: حرف ترامپ که آمریکا می توانسته است توافقات تجاری بهتری را داشته باشد درست است، اما به شدت با اقدامات کنونی ترامپ مخالف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات تجاری آمریکا، اروپا را به روسیه و چین نزدیک می کند

اقدامات تجاری آمریکا، اروپا را به روسیه و چین نزدیک می کند