مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 خرداد 1397 ساعت 14:052018-06-10دانش

آموزش و تقویت مهارت های افراد نیازمند، مهم تر از کمک مادی به آن هاست


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: فقر به صورت مستقیم به انحراف افراد منجر نمی شود بلکه باعث ایجاد عوامل واسطی می شود و این عوامل سبب انحراف افراد می شوند.

- دکتر علی موسی نژاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: خانواده های مستمند فقط دچار فقر اقتصادی نیستند بلکه عمدتاً از ابعاد فکری، شناختی و مهارتی هم فقیر هستند و این نوع فقر پیامدهای مخرب تری نسبت به فقر اقتصادی دارد.

وی با بیان این که افرادی که به لحاظ اقتصادی دچار فقر هستند مجبورند سبکی از زندگی را اتخاذ کنند که مخرب است، افزود: این افراد با توجه به شرایط فکری و مالی، توان مدیریت درست منابع محدود خود را ندارند و قادر نیستند به صورت بهینه از منابع خود استفاده کنند و از طرف دیگر فاقد مهارت هایی از قبیل همسرداری، تربیت فرزند، کنترل خشم، خودکنترلی و خوداثربخشی برای مدیریت زندگی خود هستند.

موسی نژاد گفت: روابط خانوادگی این افراد با دیگران و سایر طبقات جامعه محدودتر می شود و به تعبیری سرمایه اجتماعی آن ها تنزل پیدا می کند و این کاهش سرمایه اجتماعی از یک طرف سبب کاهش کنترل غیررسمی بر رفتار آن ها می شود و از طرف دیگر از حمایت های اجتماعی مرسوم محروم می شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ایلام حمایت اجتماعی را دارای سه بعد دانست و گفت: یکی از جنبه های حمایت اجتماعی، حمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش و تقویت مهارت های افراد نیازمند، مهم تر از کمک مادی به آن هاست

آموزش و تقویت مهارت های افراد نیازمند، مهم تر از کمک مادی به آن هاست