مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 خرداد 1397 ساعت 13:202018-06-10پزشكي

ضرورت مدیریت درمان و پیشگیری از بیماری های عفونی در بارداری


یک عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با اشاره به اهمیت سلامت مادر و جنین در طول مدت بارداری بر اهمیت مدیریت درمان و پیشگیری از بیماری های عفونی در طول این مدت تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فرهاد یغمایی، متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا، ضمن اشاره به فرایند بارداری گفت: تولد یک نوزاد سالم مهمترین هدف بارداری است؛ اما متاسفانه در طول دوران بارداری سلامت مادر و جنین توسط عوامل مختلف عفونی مورد تهدید قرار می گیرد که می توانند عوارض حاد و زودرس و یا دیررس را ایجاد کنند؛ در حالی که بسیاری از آنان با اقدامات تشخیص درمانی بموقع، واکسیناسیون یا رعایت نکات بهداشتی قابل پیشگیری هستند.

یغمایی با بیان اینکه ابتلای مادر باردار به بیماری های حاد و پر سر و صدایی نظیر وبا خصوصا در طول سه ماه سوم بارداری می تواند 50 الی 70 درصد با مرگ جنین و یا حتی مادر همراه باشد، تشریح کرد: اما انتقال هپاتیت B و C از مادر به جنین در هنگام تولد می تواند کاملا بدون علامت بوده و در طول سال های بعدی زندگی، خود را به صورت بیماری مزمن کبدی در کودک متولدشده نشان دهد.

وی افزود: مادرانی که در دوره بارداری به بعضی از بیماری های مهم عفونی مبتلا شوند، ممکن است نوزادانی معیوب به دنیا بیاورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مدیریت درمان و پیشگیری از بیماری های عفونی در بارداری

ضرورت مدیریت درمان و پیشگیری از بیماری های عفونی در بارداری