مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 خرداد 1397 ساعت 02:002018-06-09دانش

خلق تصاویر هنری با استفاده از فرمول های ریاضی


محقق حوزه ریاضی دانشگاه صنعتی شریف با استفاده از فرمول های ریاضی، تصاویر هنری را خلق کرده که در برخی از نشریات بین المللی از آنها استفاده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، حمید نادری یگانه، دانش آموخته رشته ریاضیات و کاربردها از دانشگاه قم و دانشجوی رشته ریاضی محض دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی ارشد است.

وی با استفاده از اشکال و فرمول های ریاضی موفق به خلق تصاویر هنری شده است.

طرح های وی بر روی جلد نسخه ماه نوامبر (آبان/آذر) سال گذشته نشریه ماهنامه انجمن ریاضی آمریکا با عنوان American Mathematical Monthly منتشر شده است.

طرح کریدور طرح ستاره نادی یگانه این تصاویر را متشکل از 9 هزار بیضی دانست که برای هر کدام از آنها 2 کانون و یک خروج از مرکز به کمک توابع مثلثاتی تعریف شده است.

نادری یگانه در خصوص نحوه ایجاد خلق اثر با استفاده از فرمول های ریاضی برای خبرنگار ایسنا توضیح داد: برای خلق این آثار فرمول های مختلف را مورد بررسی قرار دادم و در بین چند هزار فرمول یک فرمول را انتخاب کردم و با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری از روی فرمول تصویر را رسم کردم.

مجری طرح با بیان اینکه در این روش هنگامی که شروع به کنار هم گذاشتن مجموعه ای از معادلات ریاضی می شود، اطلاعی از تصویر خلق شده ندارم، ادامه داد: با تغییر مداوم این معادلات، به شکل و تصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلق تصاویر هنری با استفاده از فرمول های ریاضی

خلق تصاویر هنری با استفاده از فرمول های ریاضی