مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 خرداد 1397 ساعت 10:252018-06-08سياسي

18 خرداد بر ایوان چه گذشت؟


در 18 خرداد ماه سال 1364 شهر ایوان مورد حمله وحشیانه سه فروند هواپیمای دشمن قرار گرفت که بر اثر آن 150 نفر شهید و 700 نفر دیگر مجروح شدند و شنبه خونین ایوان رقم خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با آغاز جنگ تحمیلی و سقوط سومار و قصرشیرین در استان کرمانشاه، شهرستان ایوان پذیرای آوارگان سوماری بود و عشایر دلیر این شهرستان ضمن حضور در جبهه های جنگ، نقش مهمی را در پشتیبانی رزمندگان جبهه سومار ایفا کردند.

شهرستان ایوان در پایان جنگ شاهد هجوم نیروهای زرهی دشمن از طریق جاده سومار به ایوان و تنگه کوشک بود که با اقدام به موقع رزمندگان و عشایر ایوان دشمن مجبور به عقب نشینی از مناطق غربی این شهرستان شد.

از آنجا که ایوان در پشتیبانی از جبهه میانی جنگ و به خصوص جبهه سومار نقش مهمی داشت، بارها مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفت و در طول جنگ 366 شهید و 1 هزار و 57 نفر جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

در ابتدای جنگ و در جریان اشغال سومار، گروهی از جوانان و فرهنگیان شهر ایوان به فرماندهی شهید جوهر مرادی مسئول جهاد سازندگی ایوان با حمایت توپخانه ارتش در 28 آبان ماه سال 1359 و در شب عاشورای حسینی شجاعانه به مواضع دشمن در ارتفاعات سارات سومار حمله کردند که در جریان این عملیات 7 نفر از آنها به شهادت رسیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 خرداد بر ایوان چه گذشت؟

18 خرداد بر ایوان چه گذشت؟