مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 خرداد 1397 ساعت 15:562018-05-30سياسي

120 شرکت دانش بنیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت می کنند


درحال حاضر تعداد شرکت های دانش بنیان به 120 شرکت رسیده و پیشرفت دانشگاه از نظر معیار دانشگاه نسل سوم قابل توجه بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد معتمدی، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان داشت: با وجود اینکه بودجه دانشگاه در مقایسه با دانشگاه های مطرح دنیا خیلی کم است، اما تلاش داریم که این مشکل تاثیری در روند برنامه های دانشگاه نداشته باشد.

وی افزود: چهارسالی است که در این دانشگاه هستم و طی این مدت هر سال ارزیابی هایی داریم؛ هر برنامه ای نیاز به ارزیابی دارد و این نشان می دهد که با برنامه ریزی پیش رفته ایم.

معتمدی خاطرنشان کرد: در برنامه 20 ساله کشور تا افق 1404، باید جز 100 دانشگاه برتر دنیا و دانشگاه های نسل سوم قرار بگیریم؛ این کار بزرگ و سختی است.

وی دانشگاه صنعتی امیرکبیر را با سایر دانشگاه های برتر دنیا مقایسه کرد و گفت: از لحاظ امکانات بودجه ای، دانشگاه های خوب دنیا بین دو تا 3میلیارد دلار بودجه دارند، شاید این ها استثنا باشند، ولی حتی در منطقه عربستان دو دانشگاه بالای دو میلیارد دلار بودجه دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه های ترکیه 500 میلیون دلار بودجه دارند، عنوان کرد: بودجه ما با درآمد های اختصاصی، برابر با 50 میلیون دلار است؛ دانشگاه های ترکیه 10 برابر دانشگاه های ما بودجه دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

120 شرکت دانش بنیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت می کنند

120 شرکت دانش بنیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت می کنند