مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 خرداد 1397 ساعت 11:312018-05-29سياسي

یادداشت مهمان/ تأثیر فعالیت های شیعه ستیزانه وهابیت بر روابط تاجیکستان و ایران


موج جدید تبلیغات شیعه ستیزانه در کشور تاجیکستان تا بدانجا پیش رفته است که دولت سکولار این کشور نیز افراد و اتباع خود را با برچسب «تروریست» تحت فشار قرار می دهد و دو ملت فهیم و فرهیخته ایرانی و تاجیک را از هم دور می سازد.

- تأثیر فعالیت های شیعه ستیزانه وهابیت بر روابط تاجیکستان و ایران موج جدید تبلیغات شیعه ستیزانه در کشور تاجیکستان تا بدانجا پیش رفته است که دولت سکولار این کشور نیز افراد و اتباع خود را با برچسب تروریست تحت فشار قرار می دهد و دو ملت فهیم و فرهیخته ایرانی و تاجیک را از هم دور می سازد.

خبرگزاری فارس"، حجت الاسلام جعفر مرادی (عضو هیأت علمی آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی): پس از جنگ های خونینی که میان گروه های سلفی و نهضت اسلامی تاجیکستان از یک سو و دولت سکولار این کشور از سوی دیگر ایجاد شد، کشوری که به جنگ ملاهای وهابی با دولت موسوم است، اندک اندک هیأت حاکمه این کشور روابط فرهنگی و حتی سیاسی خود با ایران را تقلیل داده و ایران را در موضع گیری های سیاسی خود از کشوری برادر و هم نژاد به کشوری متخاصم تبدیل کردند.

البته از مدت ها قبل (از دهه هفتاد شمسی) نیز عده ای از تاجران چمدانی تاجیک در بازارهای ایران به دام گروه های وهابی افتاده و با وعده یادگیری قرآن کریم و با طمع دریافت دستمزدهایی بیش از سود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت مهمان/ تأثیر فعالیت های شیعه ستیزانه وهابیت بر روابط تاجیکستان و ایران

یادداشت مهمان/ تأثیر فعالیت های شیعه ستیزانه وهابیت بر روابط تاجیکستان و ایران