مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 خرداد 1397 ساعت 13:162018-05-28اجتماعي

ترفندهایی برای روزه داری دانشجویان/ دیگر روزه مانع درس خواندن نمی شود!


دانش آموزان و دانشجویان درس خواندن را از صبح زود شروع کنند و ساعات آخر روز را به استراحت اختصاص دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، ایام روزه داری با حال و هوای خاص و معنوی خود مقارن شده است با امتحانات دانش آموزان و دانشجویان و این قشر جامعه در کنار بهره مندی از فضایل و معنویات ماه مبارک رمضان، زمان و توان بدنی برای درس خواندن و آماده شدن برای امتحانات را هم نیاز دارند.

نوجوانان با برنامه ریزی صحیح زمانی و تغذیه ای می توانند با وجود روزه گرفتن، امتحانات خود را هم به خوبی پشت سر بگذارند، برای این که بتوانند در طول روز با انرژی و تمرکز بالا درس بخوانند و همچنین در این فصل گرم دچار ضعف و بی حالی نشوند باید از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنند.

* دانش آموزان و دانشجویان درس خواندن را از صبح زود شروع کنند سید مرتضی صفوی در این باره می گوید: ممکن است در ساعات آخر روز و قبل از افطار به دلیل کاهش نسبی قند خون قدرت تمرکز و یادگیری پایین بیاید، به همین خاطر بهتر است دانش آموزان و دانشجویان درس خواندن را از صبح زود شروع کنند و ساعات آخر روز را به استراحت اختصاص دهند.

وی ادامه می دهد: چون نیاز نوجوانان به دریافت انرژی، پروتیین و مواد مغذی زیاد است، نوجوانان روزه دار باید هر روز در هنگام سحر، افطار و شام از هر چهار گروه اصلی مواد غذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترفندهایی برای روزه داری دانشجویان/ دیگر روزه مانع درس خواندن نمی شود!

ترفندهایی برای روزه داری دانشجویان/ دیگر روزه مانع درس خواندن نمی شود!