مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 خرداد 1397 ساعت 09:002018-05-28اجتماعي

ضرورت هوشمند شدن شهرها


رییس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با بیان اینکه در دنیای امروز ساخت شهرهوشمند از ضروریات است، افزود: با گسترش شهرها و زیاد شدن مشکلات زندگی شهری، - اتنظارات مردم از مسئولین برای ایجاد امکانات رفاهی بیشتر شده و به همین دلیل ساخت شهرهوشمند از ضروریات است.

همایون یزدان پناه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با ضرورت وجود شهر هوشمند گفت: وجود برخی مفاهیم خیلی خوب است، اما وجود برخی مفاهیم از ضروریات است که شهر هوشمند از جمله این مفاهیم است؛ در عصر حاضر که شهرها رو به گسترش و کلانشهر شدن می روند، با مشکلات خاصی مواجه هستند که در قدیم این مشکلات وجود نداشته است؛ این مشکلات در چند بعد بروز پیدا می کنند که از جمله آنها می توان به مسئله محیط زیست(آلودگی هوا، خاک و آلودگی های صوتی)، حمل و نقل، مسائل اقتصادی(اختلافات طبقاتی) و مسائل رفاهی اشاره کرد.

وی افزود: این مسائل در تمام دنیا وجود داشته و مختص ایران نیست، از سال ها قبل برای یافتن راهحل این مشکلات فکر و برنامه ریزی شده است که ازجمله این راهکارها و اثرگذارترین آنها می توان به شهر الکترونیکی و مسئله شهرهوشمند در دهه اخیر اشاره کرد.

یزدان پناه تصریح کرد: هوشمندسازی یعنی مدیریت شهری، سازمانهای شهری و مردم به گونه ای عمل کنند که زندگی هوشمندانه داشته باشند و چالش ها و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت هوشمند شدن شهرها

ضرورت هوشمند شدن شهرها