مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 خرداد 1397 ساعت 08:252018-05-28اجتماعي

کرمانی ها امسال فقط یک روز در هوای پاک نفس کشیدند


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان اعلام کرد: استان کرمان در فروردین ماه در مجموع یک روز هوای پاک داشته است و در اردیبهشت ماه اصلا هوای پاک نداشته است.

- "رضا جزینی زاده" در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وضعیت استان در خصوص ریزگردها گفت: اکثر ریزگردهای استان کرمان منشاء داخلی دارند.

وی با بیان اینکه کانون های فرسایشی بادی، رگه های معدنی متروکه و تالاب های خشکیده از جمله کانون های ریزگرد در استان کرمان هستند، افزود: در شرق استان کرمان لوت زنگی احمد، در مرکز استان کویر لوت و لوت مرکزی و در غرب و شمال استان لوت دره انجیر یزد و در جنوب استان تالاب خشکیده جازموریان از کانون هایی هستند که باعث تولید گردوغبار در استان می شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان خشکسالی سال جاری را علت افزایش ریزگردها در استان کرمان دانست و اظهار کرد: عدم پوشش گیاهی در این مناطق باعث شده که با نخستین وزش بادی ریزگردها در آسمان به پرواز درآیند.

وی ادامه داد: دستگاه های پایش آلودگی هوا استان ذرات 2.

5pm را اندازه می گیرند اما دستگاه های پایش آلودگی هوای استان کرمان به دلیل فرسوده بودن، نمی توانند ذرات با قطر کمتر از آن (10 میکرون) را اندازه گیری کنند که اگر دستگاه های جدید پایش آلودگی هوا برای اندازه گیری داشته باشیم حتما مقدار آن بیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانی ها امسال فقط یک روز در هوای پاک نفس کشیدند

کرمانی ها امسال فقط یک روز در هوای پاک نفس کشیدند