مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1397 ساعت 22:112018-05-27سياسي

بازخوانی مناظره تاریخی رحیم پورازغدی و حجاریان


با خروج رسمی آمریکا از برجام و مسائل پس از آن، می توان باز پرسید که گفت وگوی ایران و آمریکا آیا ممکن است؟مذاکره سیاسی آیا منتج به نتیجه ای خواهد بود؟ بازخوانی این مناظره به فهم این موضوعات کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، متن حاضر، مناظره میان سعید حجاریان (به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و مدیرمسئول روزنامه صبح امروز) و حسن رحیم پور ازغدی (به عنوان مدرس دانشگاه و مدیرمسئول فصلنامه کتاب نقد) است که با موضوع گفت وگوی تمدن ها در نیمه دی ماه 1377 صورت گرفته است و روزنامه فرهیختگان آن را منتشر کرده است.

موضوع مورد بحث یعنی گفت وگوی تمدن ها شاید دیگر از رونق سابق برخوردار نباشد اما مسائلی که منجر به طرح آن شد و نیز عوارض طرح چنین گفت وگویی، هنوز مطرح و مهم است و خصوصا با خروج رسمی آمریکا از برجام و مسائل پس از آن، می توان باز پرسید که گفت وگوی ایران و آمریکا آیا ممکن است؟ مذاکره سیاسی آیا منتج به نتیجه ای خواهد بود؟ آیا طرح گفت وگو (یا مذاکره) به معنی پذیرش هژمونی و سلطه است، یا مواجهه ای است نرم افزاری؟ نظر هر دو طرف بحث در این باب شنیدنی است و می توان گفت مباحثی از این دست، هنوز مورد نیاز عموم هستند و شاید با طرح آنها، بهتر بدانیم که هستیم؟ و در کجای تاریخ ایستاده ایم یا نشستیم؟ .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی مناظره تاریخی رحیم پورازغدی و حجاریان

بازخوانی مناظره تاریخی رحیم پورازغدی و حجاریان