مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1397 ساعت 15:552018-05-27پزشكي

معاوضه قلیان با کتاب در فراشبند فارس


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند در استان فارس گفت: برای فرهنگ سازی و تشویق مردم به کتاب خوانی و مبارزه با مصرف قلیان، افرادی که قلیان به شبکه ی بهداشت و درمان تحویل دهند یک جلد کتاب هدیه می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از علوم پزشکی شیراز، مسعود جوکار با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی بدون دخانیات، یکی از مهمترین عوامل گسترش مصرف قلیان را افزودن مواد معطر و اسانس برای کم کردن سختی و تندی دود توتون و همچنین ایجاد جذابیت برای مصرف کنندگان عنوان کرد .

او عرضه و مصرف قلیان در پارک ها را یک رفتار اشتباه اجتماعی خواند که باید نسبت به جمع آوری آن اقدام شود و افزود: این اقدام که گاهی از سوی خانواده ها انجام می شود، علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع، حقوق عمومی و سلامت جامعه را تهدید می کند .

رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند، مصرف تفریحی قلیان و همچنین روی آوردن خانواده و جوانان به قلیان به عنوان یک وسیله برای گذران اوقات فراغت را یک توجیه غلط برشمرد و هشدار داد: شایع ترین عامل مرگ قابل پیشگیری در کشور، مصرف دخانیات است و طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در هر وعده مصرف قلیان، دودی معادل مصرف پنج تا 10 پاکت سیگار و یا به عبارتی، یکصد تا دویست نخ وارد ریه فرد می شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاوضه قلیان با کتاب در فراشبند فارس

معاوضه قلیان با کتاب در فراشبند فارس