مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1397 ساعت 14:362018-05-27اقتصادي

بانک ها سپرده های ارزی را ضمانت کنند


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که نگهداری ارز در خانه خطرناک است و باید ارز در چرخه اقتصادی کشور وارد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به نگهداری ارز در خانه ها، اظهار داشت: با وجود اینکه بانک مرکزی از سپرده ارزی با سود بین 1 تا 6 درصد خبر داده است شاهد هستیم که ارز از خانه ها بیرون نیامده است، علت آن را می تواند در بی اعتمادی جامعه به سپرده گذاری ارزی در بانک ها جستجو کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه نامطلوب مردم از سپرده گذاری ارزی در بانک ها بیان داشت: سال های گذشته پس از آنکه ارز در بانک ها سپرده گذاری شد، بانک سپرده را به صورت ریالی به سرمایه گذار برگرداند و سودی که به آن تعلق پیدا می کرد را پرداخت نکرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: بی اعتمادی به بانک ها از سال های گذشته در بین مردم نهادینه شده است، بنابراین دولت و بانک مرکزی به هر نحوی که شده باید بتواند اعتماد سپرده ارزی را در مردم بالا ببرد.

وی با بیان اینکه نگهداری ارز در خانه خطرناک است، گفت: اگر مردم به سمت سپرده گذاری ارزی با سود 1 تا 6 درصد بروند مطمئن خواهند بود که ماهیانه یا سالیانه سودی به ارز آن ها تعلق پیدا می کند و از نوسانات ارزی در بازار آزاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک ها سپرده های ارزی را ضمانت کنند

بانک ها سپرده های ارزی را ضمانت کنند