مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1397 ساعت 12:152018-05-27سياسي

تهران میزبان 21 هزار زندانی/3 درصد زندانیان زن هستند


رییس کمیسته اجتماعی شورای شهر تهران بر لزوم تغییر نگرش در نگهداری از زندانیان تأکید کرد و گفت: به جای آنکه بکوشیم زندانیان را از شهر بیرون کنیم باید زندانیان را به جامعه برگردانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، الهام فخاری صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به مناسبت پنجم خرداد که روز حمایت از خانواده زندانیان است، گفت: ابعاد اجتماعی زندان، زندانی و خانواده زندانیان در شهر تهران نگران کننده است؛ چرا که 21 هزار زندانی در شهر تهران به سر می برند که از این تعداد سه درصد زنان و نیم درصد کودکان و نوجوانان هستند.

وی با بیان اینکه از این میان 64 درصد زندانیان متأهل هستند و با کمال تاسف باید اعلام کنم که 70 درصد زندانیان زیر 40 سال سن دارند، گفت: 42 درصد از زندانیان، جرایم مواد مخدر دارند و جالب است که 65 درصد زندانیان معتاد هستند و همچنین 96 درصد زندانیان جرایم غیر عمد استان تهران محکومان مالی هستند که در این بین 75 درصد آنها به دلیل آنکه نتوانستند چک خود را پاس کنند به زندان افتاده اند.

وی با بیان اینکه آمارهای اعلام شده بیانگر این است که مواد مخدر مسئله اصلی زندان ها و زندانیان است، گفت: یکی از مسائل اصلی که باعث زندانی شدن در جرایم عمدی می شود مواد مخدر است به طوریکه این مسئله آنجا بغرنج می شود که بدانیم حدود 15 هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران میزبان 21 هزار زندانی/3 درصد زندانیان زن هستند

تهران میزبان 21 هزار زندانی/3 درصد زندانیان زن هستند