مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1397 ساعت 11:002018-05-26سياسي

استفاده از ظرفیت های صنایع اسفراین به صنعت این شهر و اقتصاد ملی کمک می کند


نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت های صنایع اسفراین هم به صنعت این شهر و هم به اقتصاد ملی کمک می کند .

- هادی قوامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص وضعیت برجام و تغییراتی که به دلیل وجود دو کارخانه ملی در شهر اسفراین ممکن است ایجاد شود، بیان کرد: جنبه مثبت این وضعیت به این صورت است که تقاضاهای وزارت نفت به جای اینکه به خارج برود معطوف به کارخانه لوله گستر شود.

کارخانه لوله گستر می تواند از این فرصت استفاده کند و سفارشات وزارت نفت را انجام دهد و چون مجبور است مواد اولیه خود را از کارخانه فولاد تهیه کند چرخه اقتصادی خوبی در شهر ایجاد می شود که به طور کلی می تواند به اقتصاد ملی هم کمک کند.

وی ادامه داد: اما در صورتی که وزارت نفت و صنعت و معدن از این فرصت استفاده نکنند و سفارشات خارجی کارخانه فولاد و تعدادی از قطعات ضروری کارخانه تامین نشود، وضعیت اقتصادی کارخانه های شهر اسفراین دچار مشکل خواهند شد.

به عنوان مثال در سال 95 برای خرید الکترود برای تولید 50 تا 60 هزار تن شمش مبلغ هفت هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و در سال 96 برای تولید همان مقدار شمش مبلغ 45 هزار میلیارد تومان هزینه شده است که بیش از شش برابر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ظرفیت های صنایع اسفراین به صنعت این شهر و اقتصاد ملی کمک می کند

استفاده از ظرفیت های صنایع اسفراین به صنعت این شهر و اقتصاد ملی کمک می کند