مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1397 ساعت 08:452018-05-26پزشكي

در ماه رمضان چگونه ورزش کنیم؟


فعالیت ورزشی ورزشکاران در هوای گرم به ویژه در ساعات گرم روز و در فضای آزاد صورت نگیرد، چراکه موجب تعرق زیاد، کم آبی و افت قند خون می شود.

- مرضیه ثاقب جو دکترای فیزیولوژی در گفت و گو با ایسنا منطقه خراسان جنوبی، گفت: اگر شخص بیماری خاص نداشته باشد، چه در زمان روزه و چه افطار محدودیتی برای ورزش وجود ندارد.

اما مسأله ای که باید جدی گرفته شود، این است که فعالیت ورزشی در هوای گرم به ویژه در ساعات گرم روز و در فضای آزاد صورت نگیرد، چون موجب تعرق زیاد، کم آبی و افت قند خون می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: در بحث افطار توصیه می شود اگر فرد از غذای حاوی کربوهیدرات برنج و ماکارونی استفاده کرد حدود 2-3 ساعت بعد و اگر غذای چرب و پروتیینی استفاده کرد 3-4 ساعت بعد از افطار فعالیت ورزشی انجام دهد.

ثاقب جو با اشاره به این که بسیاری از افراد سوال می کنند آیا فعالیت بدنی در زمان روزه داری خطرناک است یا خیر؟ گفت: با فرض این که فرد فعالیت کوتاه با تغذیه مناسب انجام دهد که باعث تعریق زیاد در بدن نشود، مانعی برای فعالیت وجود ندارد.

وی ادامه داد: به افرادی که به دنبال کاهش وزن در ماه رمضان هستند، توصیه می شود فعالیت ورزشی را در شرایط مناسب انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در ماه رمضان چگونه ورزش کنیم؟

در ماه رمضان چگونه ورزش کنیم؟