مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1397 ساعت 07:512018-05-26اقتصادي

رشد 700 درصدی حجم معوقات بانکی در طول 10 سال


حجم مطالبات غیرجاری بانک ها یا همان معوقات بانکی طبق گزارش هفته گذشته کمیسیون اصل 90، رقم 136 هزار میلیارد تومان را رد کرده است؛ این به معنای رشد 700 درصدی حجم معوقات بانکی در طول 10 سال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حجم مطالبات غیرجاری بانک ها یا همان معوقات بانکی طبق گزارش هفته گذشته کمیسیون اصل 90، رقم 136 هزار میلیارد تومان را رد کرده است؛ این به معنای رشد 700 درصدی حجم معوقات بانکی در طول 10 سال است.

این در حالی است که 60 درصد این معوقات در حالت مشکوک الوصول است و قابلیت نقد شدن برای نظام بانکی را ندارد.

در کنار این تنها 15 درصد از حجم معوقات بانکی را تسهیلات زیر یک میلیارد تشکیل می دهد و الباقی تسهیلات کلان و بالای یک میلیارد تومان است.

سوالی که پیش می آید اینجاست که سیستم بانکی ایران با چه استدلال و منطق اعتبارسنجی وام های کلان غیر قابل بازگشت پرداخت می کند؟ و از این بدتر اینکه همین سیستم بانکی بسیار برابر تسهیلات خرد و ضروری سختگیری انجام می دهد.

چند وقت یک بار خبر هایی مبنی بر بدهی های نجومی افرادی خاص به بانک ها توسط رسانه ها، روزنامه نگاران مستقل یا سیاستمداران منتشر می شود.

نمونه آخر این افشاگری ها هم به لیست 20 نفره بدهکاران بزرگ بانک سرمایه بر می گردد که چندماه پیش توسط یکی از نمایندگان تهران افشا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 700 درصدی حجم معوقات بانکی در طول 10 سال

رشد 700 درصدی حجم معوقات بانکی در طول 10 سال