مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 خرداد 1397 ساعت 10:002018-05-25بين الملل

وقتی موشک های صدام بر تن دزفول نشست


35 و 18 آذرماه سال 1361 دو فروند موشک زمین به زمین به دو نقطه پرجمعیت دزفول اصابت و بیش از 200 منزل مسکونی و مغازه را ویران، 62 نفر را شهید و 287 نفر را مجروح کرد؛ - پس از این تاریخ به دلیل اصابت موشک های فراوان، دزفول به بلد الصواریخ یا شهر موشک ها معروف شد و در واقع اولین موشک جنگ به دزفول اصابت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رژیم بعثی عراق، هر بار که در رویارویی مستقیم با رزمندگان اسلام در میادین نبرد، شکست می خورد برای جبران ضعف ها و همچنین اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران، شهرها و مناطق مسکونی را موشکباران و بمباران می کرد و در همین راستا، در روز 28 آذر 1361، دزفول برای چندمین بار هدف یورش بی‏ رحمانه موشکی رژیم بعث عراق قرار گرفت.

اگرچه قبل از این جنایت، هواپیماهای عراقی بارها شهرهای ایران را بمباران کرده بودند اما حمله به دزفول، نخستین حمله در ابعاد گسترده به وسیله موشک ‏های زمین به زمین بود.

یکی از مهمترین اهداف رژیم بعث عراق از بمباران و موشک باران شهرها به ویژه شهر دزفول این بود که با از بین بردن زیرساخت های اقتصادی و ناامن کردن شهرها، به مردم ایران بگوید که از مقاومت دست بردارید.

این رژیم با وجود برخورداری از همه نوع تجهیزات جنگی و نیروی انسانی شکست های سنگینی از رزمندگان اسلام متحمل می شد؛ رزمندگانی که با تشویق و ترغیب پدران و ماد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی موشک های صدام بر تن دزفول نشست

وقتی موشک های صدام بر تن دزفول نشست