مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 خرداد 1397 ساعت 08:102018-05-25فناوري

کشف حمله ی جدید که می تواند گوشی را از راه دور هک کند


برای اولین بار متخصصین امنیتی راهی موثر برای بکارگیری متد هکی چهارساله برای کنترل گوشی اندرویدی از راه دور را پیدا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این تکنیک که با نام “glitch” شناخته می شود، عضوی جدید از خانواده حملات “rowhammer” بوده که از واحد پردازش گرافیکی “GPU” تعبیه شده در گوشی های هوشمند، برای انجام حمله استفاده می کند.

“rowhammer” مشکلی در نسل های اخیر DRAM ها بوده که دسترسی متناوب به یک ستون حافظه می تواند باعث تغییر مقدار “bit flipping” در ستون حافظه همسایه گردد.

این مشکل باعث می شود که هر کسی بتواند محتوای حافظه را تغییر دهد.

با اینکه این مشکل از سال 2012 شناخته شده است، اما در سال 2015 بود که محققان “google’s project zero” از این نقص استفاده کرده و اولین حمله راه دور “rowhammer” بر روی کامپیوترهایی با سیستم عامل لینولکس و ویندوز را ترتیب دادند.

در سال گذشته تیمی از متخصصان آزمایشگاه vusec دانشگاه vrije آمستردام نشان دادند که تکنیک “rowhammer” بر روی گوشی های هوشمند مجهز به اندروید نیز کارایی دارد.

اما محدودیت بزرگ این روش، نیاز به نصب برنامه مخرب در مرحله اول بر روی گوشی هدف بود.

حال همان تیم با حمله “glitch” نشان دادند که می توان با استفاده از “rowhammer” به وسیله یک وب سایت که کدهای مخرب “javascript” را اجرا می کند، به سادگی و بدون استفاده از هیچ باگ نرم افزاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف حمله ی جدید که می تواند گوشی را از راه دور هک کند

کشف حمله ی جدید که می تواند گوشی را از راه دور هک کند