مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 خرداد 1397 ساعت 10:552018-05-24بين الملل

نعل وارونه آمریکا در خاورمیانه


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مواردی را برای تسلیم ایران در منطقه خاورمیانه ترسیم و اعلام کرده است که از هر نگاهی که به سیاست آمریکا و وزیرخارجه اش نگاه کنیم ، - اجرای چنین سیاستی در خاورمیانه نزدیک به محال است.

این برنامه اعلامی از نگاه برخی ارائه استراتژی آمریکا در دوران ترامپ برای اداره خاورمیانه،از نگاه برخی دیگر تصورات، وهم ها و آرزوهای آینده امریکا و از نگاه برخی دیگر از کارشناسان خاورمیانه تنظیم خطوط کلی آمریکا برای بازسازی و ساماندهی سیاست های آمریکا در منطقه است.

1- برنامه هسته ای ایران براساس توافق اتمی بین ایران و 5+1 سازماندهی شده است و طبق قطعنامه 2231 مورد تایید جهانی قرار گرفته و قابل برگشت نیست.

آمریکا پیش از آن که از ایران بخواهد که این روند بین المللی را تغییر دهد اول باید سراغ اروپا،چین و روسیه برود.

اگر در کمتر از دو سال و نیم قرار باشد چنین توافق جهانی که مهر همه اعضای شورای امنیت را به همراه دارد توسط یک طرف "کان لم یکن" تلقی گردد جامعه جهانی باید فاتحه همه قراردادها و مبانی حقوقی در نظام بین الملل را بخواند از این منظر ورود کره شمالی به مذاکرات با آمریکا بر سر برنامه هسته ایش کاری عبث خواهد بود که دودش به چشم کره شمالی می رود زیرا چانه زنی با طرفی است که به هیچ قاعده ای جز زور در روابط بین الملل اع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نعل وارونه آمریکا در خاورمیانه

نعل وارونه آمریکا در خاورمیانه