مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 خرداد 1397 ساعت 00:062018-05-23بين الملل

گزینه راست گرایان ایتالیا مأمور تشکیل دولت شد


گزینه دو حزب راستگرای ایتالیا که روابط چندان خوبی هم با ایفای نقش کشورشان در قالب اتحادیه اروپا ندارند، به عنوان نخست وزیر معرفی شد و مأموریت تشکیل دولت را بر عهده گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس جمهور ایتالیا، به جوزپه کونته مأموریت تشکیل دولت را ابلاغ کرد؛ کونته گزینه منتخب ائتلافی از 2 حزب پوپولیست راستگرا است که بیم مخدوش شدن روابط ایتالیا و اتحادیه اروپا را در دل سیاسیون غرب اروپا انداخته است.

کونته 53 ساله که سابقه وکالت و تدریس آکادمیک را دارد البته از همین حالا هدف انتقادهای تند است و مخالفانش، به نبود تجربه کار سیاسی و دست بردن وی در رزومه کاری اش، معترض اند.

کونته در رزومه خود نوشته که سابقه مطالعات حقوقی در مراکز علمی معتبر خارجی از جمله دانشگاه های نیویورک و سوربن را دارد ولی هر دوی این دانشگاه ها اعلام کرده اند که ردی از وی در سوابق خود پیدا نکرده اند.

نخست وزیری جوزپه کونته، حاصل ائتلاف دو حزب راستگرای جنبش 5 ستاره و لیگ است.

کونته در اولین سخنرانی پس از انتخاب به عنوان نخست وزیر، گفته که دولتش دولت تغییر خواهد بود و قول می دهد که وکیل مدافع حقوق مردم ایتالیا باشد.

دو حزب پنج ستاره و لیگ، به طرفداران خود قول داده اند که ایتالیا را از ریاضت اقتصادی تحمیل شده از سوی اتحادیه اروپا، رهایی بب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزینه راست گرایان ایتالیا مأمور تشکیل دولت شد

گزینه راست گرایان ایتالیا مأمور تشکیل دولت شد