مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 16:412018-05-23بين الملل

وزارت امور خارجه به تحریم «سیف» واکنش نشان داد


وزارت خارجه در واکنش به تحریم سیف، دولت آمریکا را دولتی عهدشکن خواند و اعلام کرد: حق توسل به راهکارهای حقوقی و سیاسی بین المللی برای مقابله با این اقدام خزانه داری آمریکا برای دولت و بانک مرکزی ایران محفوظ است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در خصوص تحریم ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد.

اقدام خزانه داری ایالات متحده آمریکا در خصوص درج نام رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یکی از مدیران آن در فهرست تحریم ها که هفته گذشته انجام شد، نشانگر بی اعتنایی آشکار آن کشور به قواعد و هنجارهای پذیرفته شده بین المللی از جمله مصونیت دولت ها و بانک های مرکزی است.

نقش بانک های مرکزی در تعیین و اجرای سیاست های پولی و ایجاد ثبات پولی داخلی و بین المللی امری نیست که بر هیچ ناظری پوشیده باشد و بر این اساس، وضع تحریم و محدودیت برای مقامات بانک مرکزی نافی تعهدات بین المللی، معاهداتی و عرفی دولت ها در خصوص حفظ ثبات پولی بین الملل است.

با این حال، عملکرد دولت ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که این دولت، وزنی برای تعهدات بین المللی خود قائل نبوده و در اذهان ناظران بین المللی تصویر یک دولت عهدشکن و فاقد هرگونه تقید به تعهدات و الزامات بین المللی را ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت امور خارجه به تحریم «سیف» واکنش نشان داد

وزارت امور خارجه به تحریم «سیف» واکنش نشان داد